Film Inland Empire (2006)

Recenze filmu Inland Empire

Ponořte se do nepohodlí, prosinec 2018

Tento film není určen pro širokou veřejnost, která se bude pohybovat ve veřejné kinematografii založené na populární kultuře; ve skutečnosti je pravděpodobně vhodnější pro ty, kteří si přejí, aby byl takový dav v průběhu tříhodinového filmu stále nepohodlnější, zatímco vy si užíváte umění filmu Davida Lynche a vznešenost představení Laury Dernové.

Inland Empire (2006) trvalo natáčení dva roky, scénář byl psán současně. Přesto je to docela netradiční metoda moderního filmu, která se dokonale hodí k filmu, který by mohl zkoumat vnitřní psychiku režiséra Davida Lynche. Někteří to považují za příliš matoucí, zmatené a postrádající skutečné vyprávění, než aby to byl zábavný film, ale právě v mnoha červích dírách filmu je vyprávění o rozpletení hlavního hrdiny skutečně zobrazeno.

Natočeno výhradně digitální videokamerou s nízkým rozlišením v ruce Davida Lyncha, přičemž partitura a střih jsou také Lynchovým dílem, zdá se, že Inland Empire jde tak daleko, jak je to možné, aby znepříjemnilo jeho publikum dlouhými úseky dialogů, které byly natočeny jen pár centimetrů od tvář každého herce. Kombinace děsivé hudby, tlumeného osvětlení a digitálního videa vytváří zneklidňující atmosféru, která divákovi v mysli postav Laury Dernové, zatímco ona dosáhne vnitřních svatyní šílenství prostřednictvím řady bizarních událostí napříč mnoha úrovněmi a liniemi filmu .

Inland Empire nabízí dobré výkony od mnoha uznávaných herců, včetně Justina Therouxe a Harryho Deana Stantona, přičemž Laura Dern jí vydělává oceán hodnocení, a to správně. Dern se nebojí plně se oddat šílenství, které se odvíjí v rámci postavy (Nikki / Sue), a ponořit se do velmi nutné ošklivé stránky hraní pomocí některých příšerných výrazů obličeje, které zachycují popud scény po ruce. Dernův výkon je naprosto podmanivý, zatímco Jeremy Irons (Kingsley) si zaslouží uznání za jeho přitažlivější a konvenčnější roli ve filmu.

Primární zápletka Inland Empire se točí kolem Nikki (Dern), která si vydělává hlavní roli jako postava Sue ve filmu Nahoře v modrých zítřcích, který sleduje jednu z předpovědí staré ženy a Nikkiho zkušenost s natáčením filmu. Příchod na částečně postavený soubor brzy se svým co-star Devon (Theroux), dva se setkají s režisérem Kingsley Stewart (Irons) a Freddie Howard (Stanton), kteří žádají o vedení k vedení. Poté, co Dern letmo zahlédl hereckou zdatnost, kterou má Dern dodat později ve filmu, podivný hluk donutí Devona opustit své místo a prozkoumat scénu, nakonec nenašel nic neobvyklého. Tehdy se Kingsley rozhodne prozradit původ scénáře.

Ke zděšení Devona skript není původním dílem, ale také nepatří k existujícímu filmu. Scénář pochází ze starého německého filmu s názvem 47, o kterém se říkalo, že je to prokletý polský romský folktale: prokletý, protože oba hlavní představitelé byli zavražděni, což způsobilo opuštění produkce. V tomto okamžiku film přeskočí na Nikki, která mluví s bohatými staršími Poláky. Během této sekvence Poláci položili Nikki otázku ve svém rodném jazyce a vypadali nespokojeni, když odpověděla, že jazyku nerozumí. Odtud se naplňují další předpovědi staré ženy, kdy se Nikki ponořila do postavy Sue a ztratila přehled o realitě.

Další opakující se dějové linie, které se zpočátku zdají být náhodné a nesouvislé, začínají prolínat se s primární zápletkou, přičemž nejednoznačnost ponechává divákovi interpretovat film a jeho rozvržení jakýmkoli způsobem, který uzná za vhodný. Tento film není tak o uklidnění diváků, ale spíše o tom, jak je donutit zpochybňovat realitu, které jsou sami svědky.

Inland Empire je jednoduše řečeno ošklivý film, který se ponoří hlouběji do říší nepohodlí než mnoho jiných. diváci by si přáli. Nejen, že je to velmi dlouhé pouhé tři hodiny, ale mnoho scén drží zaostření v nepříjemně těsné blízkosti cíle, s dialogem, který může vypadat jako ztracený nebo přetažený; ale v rámci nevzhledné estetiky digitálního videa, zdánlivě náhodné povahy různých dějových linií a často matoucího odhalování oblouku Nikki / Sue, používá David Lynch filmové umění k vyjádření svého příběhu ženy v nesnázích – podle sloganu – prostřednictvím více než jen přímého vyprávění. Místo toho Lynch používá každý prvek média k dosažení svých nejzazších končetin a vytváří zajímavou podívanou s uspokojivým koncem, i když člověk neví přesně proč.

Verdikt 4/5