7 beste campingplasser i Oregon-kysten og 20 ting å gjøre

Oregon-kysten er et av våre favorittsteder å besøke, og det er mange muligheter for camping på Oregon-kysten! Det er så mange alternativer for både teltcamping og bobilcamping i Oregon State Parks. I tillegg er utsikten fantastisk, og det er mange morsomme ting å gjøre opp og ned langs kysten.

For dette innlegget har vi bedt Heather fra https://4radicalroadschoolersandafatcat.com/ for å dele tips om camping opp Oregon-kysten. Hennes og hennes familie reiser også på heltid i bobilen sin, så de er en flott ressurs for topp campingplasser! Her kommer du:

Jeg deler med deg stedene vi besøkte mens vi reiste nordover langs kysten, sammen med informasjon om statsparkene der vi slo leir.

Hvis du ikke gjør det Hvis du ikke har en bobil, vil en biltur opp Oregon-kysten være en flott mulighet til å leie en og prøve den. Lær mer om å leie en bobil for din Oregon-tur her!

Hvis dette er første gang du camping her, er det et flott innlegg om hva du kan kjøpe for din første campingtur.

Vi ønsket også å dele en av våre beste apper for campingplanlegging: Dyrt Pro Camping App. På appen kan du få kart uten nett, brukergenererte anmeldelser pluss rabatter på campingplasser! Sjekk det ut! Bruk kode: gal for å få 10% avslag på Dyrt Pro-appen!

Bullards Beach State Park

Den første campingplassen i Oregon-kysten vi bodde på var i Bandon, Oregon, ved Bullards Beach State Park . Det var juni da vi var der, og det var fortsatt ganske kjølig, men etter hva jeg forstår blir det aldri veldig varmt på Oregon-kysten. Det var en kilometer lang natursti fra campingplassen til stranden, og stranden var aldri overfylt mens vi var der.

Fyr

Vi likte å besøke så mange fantastiske fyr langs Oregon-kysten. Coquille River Lighthouse ligger rett ved Bullards Beach State Park. Coquille-elven fører til Stillehavet, og fyret ble bygget for å hjelpe båter som prøvde å navigere i elven som var farlig på grunn av steinene.

Safari Park

Et veldig morsomt sted å besøke i Bandon er West Coast Game Park Safari hvor du kan klappe dyr som streifer rundt i parken som hjort og esler. Du kan også klappe babybjørner, tigre og flere andre typisk farlige dyr under utstillinger hele dagen.

Vi kjøpte mat til dyrene da vi kom inn i parken, og hjorten svermet oss i det øyeblikket vi gikk gjennom Port. Vi syntes alpakkaene var spesielt søte!

Landskap

Et par andre må-gjøre-ting i Bandon er Face Rock State Scenic Viewpoint og Face Rock Creamery. Naturen langs kysten er utrolig!

Tidevannsbassenger

Det er vanligvis tidevannsbassenger nær klippene under lavvann hvor du vil se mange vakre og fargerike sjødyr som sjøstjerner, sjø anemoner og kråkeboller. På smørverket prøvde vi osteprøver og deilig iskrem.

South Beach State Park

Vår neste stopp på Oregon-turen vår var South Beach State Park i Newport, som ligger sentralt i Oregon. Denne parken var veldig overfylt og opptatt, men stedet var utmerket for å utforske Newport. Vår favorittdel av denne parken var den korte ¼ mil asfalterte stien til stranden og de asfalterte sykkelstiene. Vi syklet sykkelstiene til fiskebryggehavnen i Newport og Yaquina Bay Bridge.

Rogue Brewery

Rogue Brewery er der ved broen, og vi likte bryggerituren en kveld. Turen er morsom for barn også! Barna får rotøl mens de voksne får prøve de virkelige tingene.

Turen inkluderer også en morsom tur med tog til de forskjellige bygningene på turen. Vi elsket å kunne sykle tilbake til campingplassen etter å ha hengt på bryggeriet en stund.

Hatfield Marine Science Center

Hatfield Marine Science Center ligger også i nærheten av bryggeriet som vi dro til på en annen dag. Dette er et lite vitensenter som er en del av Oregon State University, og det er gratis å komme inn, men de setter pris på donasjoner. Det var en vakker visning av sjødyr som du noen ganger kan finne i tidevannsbassengene i området.

Fyr

Vi besøkte to fyr i Newport-området, Yaquina og Heceta Head Lighthouses. Yaquina Head var vår favoritt, og det er også det høyeste fyret i Oregon på 93 fot. Vi var i stand til å omvise innsiden, noe som gjorde det enda bedre.

Turene er gratis, men hvis du drar på en helg (eller muligens til og med en ukedag om sommeren), er det ikke sannsynlig at du får en sted. Vi reserverte en tur på forhånd på nettet mot en nominell avgift, og da vi dukket opp på en lørdag, hadde de ikke noen plasser igjen for noen som ikke hadde reservert online.

Jeg syntes det var verdt den lille avgiften siden vi planla å besøke en lørdag om sommeren, og det var hyggelig å vite at vi hadde et sted.

Fyrturen var flott! Turistguiden forklarte historien til fyret og dets vogtere. Hun forklarte om oljen de brukte, og hvor mye de trengte på forskjellige tider av året, avhengig av hvor mye dagslys det var på den tiden av året.

Vi klarte å gå opp til toppen av fyret og se lyset går på og av.

Depoe Bay

Ca 13 miles nord av Newport er Depoe Bay hvor det er muligheter for å ta en hvalsafari og sjekke ut Otter Crest Loop. Vi likte å leke i lavvann ved sandspyttet i Otter Crest før tidevannet kom inn igjen.

Devil’s Punchbowl

Også på Otter Crest ble vi overrasket over Devil’s Punchbowl, som er et stort steinhull som vann fra Stillehavet fyller inn ved høyvann og går ut ved lavvann. Vi var der ved lavvann når det var nesten tomt.

Cape Perpetua

Cape Perpetua ligger 42 miles sør for Newport, og absolutt verdt et besøk. Det er best å besøke ved høyvann fordi det er noen fantastiske utstillinger av Stillehavet under høyvann.

Noen ganger gjør bilder bare ikke rettferdighet, og en video er en bedre representasjon. Denne videoen av Thor’s Well viser krateret som fylles og tømmes kontinuerlig under høyvann.

Seal Rock State Rekreasjonssted

Seal Rock State Recreation Site ligger 16 km sør for Newport, og er best besøkt under lavvann for de vakre tidevannsbassengene. Vi så mange sjøanemoner i disse tidevannsbassengene.

Cape Lookout State Park

Fortsetter nordover oppover kysten slo vi leir ved Cape Lookout State Park i Tillamook. Denne parken har noen fantastiske solnedganger, men vi fant ut at den ikke akkurat var stor riggvennlig.

Den gangen hadde vi et 41 fot femte hjul, og vi passet knapt inn på siden vår. De fleste andre bobiler rundt oss var på teltplasser, så det var litt vanskelig fordi flere mennesker lurte høyt på hvorfor vi var der i en så stor bobil. 😉

Ostefabrikk

Mens du er i Tillamook, er et must-do Tillamook ostefabrikk hvor du kan besøke fabrikken, smake på ost og selvfølgelig ha litt deilig iskrem.

Fyr

Vi dro også for å besøke Cape Meares fyr, det korteste fyret i Oregon kl. bare 38 fot. I nærheten av fyret kan du se et Sitka-gran kjent som det berømte blekksprutreet. Den er formet som en opp-ned blekksprut.

Nehalem Bay State Park

Vår neste stopp var Nehalem Bay State Park. Dette var en veldig fin park som ligger mellom bukten og havet. Den har også en asfaltert sykkelsti.

Vi brukte mer tid på å spille på buksiden fordi havsiden var veldig kald og vind mens vi var der. Derfra var det lett å besøke flere fantastiske steder som Cannon Beach bare 16 miles nord.

Cannon Beach

Haystack Rock i Cannon Beach ble kjent av The Goonies-filmen på 1980-tallet. Denne steinen er et utmerket sted å utforske tidevannsbassenger under lavvann. Vi så fargerike sjøstjerner i tillegg til mange sjøanemoner.

Hug Point State Recreation Site And Ecola State Park

Bare 7 miles sør for Haystack Rock ligger Hug Point State Recreation Site hvor du kan utforske huler og tidevannsbassenger. Ecola State Park ligger bare 3 miles nord for Haystack Rock, hvor du kan se fantastisk utsikt over kysten. Det er noen flotte turstier på begge disse stedene.

Togtur

En annen morsom aktivitet å gjøre i dette området er togturen på Oregon Coast Scenic Railroad mellom Rockaway Beach og Garibaldi. Dette er en naturskjønn og frilufts-togtur langs kysten.

Vi startet på Rockaway Beach, og da vi ankom Garibaldi fikk vi kort tid til å gå av toget og utforske litt før det var på tide å komme tilbake på toget for turen tilbake til Rockaway.

Fort Stevens State Park

Vår siste stopp i Oregon var Fort Stevens State Park i det nordvestlige hjørnet av Oregon nær den vakre byen Astoria. Dette var min favoritt statspark vi bodde på i Oregon. Det var enormt, og så mange av bobilplassene har noen trær og privatliv. Den beste delen av parken var miles av asfalterte sykkelstier og historiske steder å besøke.

Fort And Shipwreck

Vi turnerte fortet og et forlis på stranden. Fort Stevens var i tjeneste fra borgerkrigen til andre verdenskrig og voktet munningen av Columbia River.

Peter Iredale-skipet gikk i land i 1906 og vraket er nå en turistattraksjon på stranden ved Fort Stevens. Barn elsker å klatre på forliset.

Astoria

Mens vi var i Astoria besøkte vi Fort Clatsop Lewis og Clark National Historic Park hvor vi lærte om hvordan Lewis og Clark Expedition slo leir ved Fort Clatsop vinteren 1805-1806.

Etter å ha turnert i Fort Clatsop, utforsket vi den vakre byen Astoria og spiste lunsj på Mo’s. Det er flere Mo-restauranter langs Oregon-kysten, og de har den beste muslingesmuggen.

For å få litt trening og jobbe med lunsj fra Mo’s, klatret vi de 164 trinnene til toppen av Astoria-søylen hvor vi ble belønnet med en nydelig utsikt over Columbia River og Astoria-Megler Bridge som går til Washington.

Sommermånedene er definitivt den beste tiden for Oregon-kysten. Været er vanligvis fint på den tiden av året, men det er også den mest overfylte tiden å besøke. Jeg har hørt at det er fantastisk å besøke om våren og høsten når parkene ikke er så overfylte.

Mer Oregon-informasjon

Det er så mange andre steder å besøke langs Oregon-kysten. at vi ikke har klart det ennå. Det gir oss bare en grunn til å komme tilbake en gang. Mellom Newport og Tillamook ligger Lincoln City. Dette er en flott artikkel med informasjon om ting å gjøre i Lincoln City: 7 ting du ikke må gå glipp av i Lincoln City.

Beverly Beach State Park ligger i nærheten av Lincoln City og ser ut som en fantastisk Oregon-kystleirplass. Vi fikk ikke sjansen til å bli der fordi de ikke hadde noen ledige plasser da vi var der. Vi håper vi kan bo der neste gang.

Oregon delstatsparker har et 9-måneders bestillingsvindu, så det er vanskelig å få flekker med mindre du bestiller på forhånd. Imidlertid kan du hakke på avbestillinger, slik vi klarte å bo på så mange. Harris Beach State Park i Brookings ser ut som et flott sted å bo, men det var også utilgjengelig da vi var i området.

Jeg var veldig imponert over Oregon State Park-systemet. Det er så mange å velge mellom, og alle parkene vi besøkte var bare vakre. Campingplasser vi bodde i det hele tatt hadde skyllende toaletter og varme dusjer. Noen hadde også alternative campingalternativer som hytter og yurter.

Hvis du ønsker å besøke flere Oregon-delstatsparker og ikke planlegger å bo på campingplasser, kan det være verdt å kjøpe et Oregon Coast-pass. Det er gyldig for inngang til delstatsparkene, så vel som US Forest Service, BLM landområder og nasjonalparktjenestesteder langs Oregon-kysten.

Sjekk ut Oregon State Parks nettsted for mer informasjon om parkpass og finn en campingplass.

Hvis du er interessert i å leie en bobil til Oregon Coastal Road Trip, kan du sjekke ut disse bobilutleie i Oregon!

Hvis du likte dette innlegget, kan du også nyt:

Hvordan tilbringe 3 fantastiske dager på Mckenzie River National Recreation Area

De 10 beste stoppene på hetten River Fruit Loop

32 episke ting å gjøre I Portland med barn

26 Oregon Coast Road Trip stopper du ikke vil gå glipp av

12 episke ting å gjøre i Nord-California

Our Awe Inspiring Pacific Coast Highway Road Trip!

Fest dette for senere:

• Forfatter
  • Nylige innlegg
Bryanna har vært på fulltid med RVing med mannen sin og 4 barna siden mai 2014. De siste 6+ årene har de utforsket hele Nord-Amerika og deler sine beste tips om ting å gjøre på steder med barn, sammen med biltur ideer og tips om bobil.

Siste innlegg av Bryanna (se alle)
  • 7 ting å vite om reisen Berkey Water Filter System – 26. januar 2021
  • 31 Essentials for turer du ikke vil Gå hjemmefra uten – 20. januar 2021
  • Airbnb Yellowstone: 21 unike steder du vil bo – 3. januar 2021

OPPLYSNINGER: Dette innlegget kan inneholde tilknyttede lenker, noe som betyr at jeg får en provisjon hvis du bestemmer deg for å foreta et kjøp gjennom linkene mine, uten kostnad for deg. Les informasjonen min for mer info.