North Shore, Green Island: The Westin Princeville Ocean Resort Villas (Norsk)

Jeg har ikke noe problem med å svare på spørsmål om hvilken hawaiisk øy som er min favoritt: den grønne juvelen, Kauai . Nærmere bestemt nordsiden av Kauai. Visst, sørsiden har flere flotte feriesteder, men North Shore har sjel, skjønnhet og ro som jeg ennå ikke har sett hvor som helst.

Problemet for poengreisende er at det ikke er mange poeng. -vennlige hoteller på den delen av øya, spesielt siden The St. Regis Princeville forlot Marriott-merket og ikke lenger kan bookes med tradisjonelle hotellpoeng.

Men alt er ikke tapt. De som leter etter magien til solnedganger og regnbuer over Hanalei Bay uten å blåse gjennom pengene sine, har fremdeles The Westin Princeville Ocean Resort Villas i Princeville på nordsiden av Kauai. Ikke bare er det ingen hotellavgift, men du kan også bruke Marriott-poengene dine.

Relatert: Bruke mil og poeng for å tilbringe 3 uker på Hawaii

Bestilling

Westin Princeville Ocean Resort Villas kan bestilles for 60 000 Marriott-poeng per natt hvis du er god med en studioenhet, som er litt større enn et standard hotellrom. Men med mannen min, to besteforeldre, to barn og meg selv, ville et studio ikke fungere, så vi brukte penger på denne delen av turen i stedet for poeng. Du kan bestille studio, ett- eller to-roms-enheter – selv om to-roms-enhetene bare er et studio og et-roms tilkoblet.

Jeg forfølgte priser som en gal person, og til slutt, vi betalte omtrent $ 600 per natt for to-romsenheten booket direkte med Marriott.

(Foto av Jessica Puckett / The Points Guy)

Betaling med et kort som Marriott Bonvoy Boundless Credit Card tjener deg 6 poeng per dollar på kvalifiserte Marriott-avgifter. Som Platinum Marriott-medlem tjente jeg også 15 poeng per brukt dollar (den normale 10x pluss en bonus på 50%). Dette betydde til sammen 18 Marriott-poeng per dollar brukt på fremtidige reiser. Til slutt betydde det å tjene rundt 10.000 Marriott-poeng per natt alt i alt, som TPG verdsetter til rundt $ 80.

Et annet flott alternativ for bestilling på dette feriestedet er imidlertid å ta Marriott opp på en av sine målrettede ferie klubb tilbud som gir noe sånt som fem netter, en leiebil og eiendom kreditt til en nedsatt pris. Vær oppmerksom på innboksen din for disse tilbudene.

Beliggenhet

Den uberørte byen Princeville er tung på golfbaner og alpinanlegg. Det er greit, men det som gjør det flott er at det er i underkant av en 10-minutters kjøretur til Hanalei Bay og nær en episk solnedgang: The Princeville Resort (som hjertelig ønsker Westin-gjester velkommen).

Strand ved Princeville Resort. (Foto av Summer Hull / The Points Guy)

Westin Princeville ligger på en klippe ved havet og har gjestevillaer delt inn i syv forskjellige lave bygninger spredt ut over 18 mål. Ferieanlegget ligger omtrent en syv minutters kjøretur fra den private Princeville lufthavn (HPV) og rundt en 45-minutters kjøretur fra Kauai viktigste flyplass i Lihue (LIH). (Siden Kauai er Garden Island, snor veiene seg rundt omkretsen av all den urørte naturen, noe som gjør turer fra nord til sør relativt lange). Å leie bil er et must fordi det er nesten null Ubers pålitelig tilgjengelig på North Shore.

(Foto av Summer Hull / The Points Guy)

Relatert: Tips for den perfekte leiebilen

Innsjekking

Vi hadde ganske tid til å komme til Kauai . Vi mistet faktisk det meste av dagen etter en ekstremt lang og uttrukket flyforsinkelse fra Big Island på Hawaiian Airlines. Da vi ankom North Shore, var det omtrent midnatt. Det ville ikke være noe å se på den vakre utsikten og utsikten på denne dagen – bare et desperat søk etter dusj og seng.

Fordi det var så sent, og vår reisedag og blitt plaget av mange ikke-relaterte avmatninger, Jeg ringte faktisk hotellet på stasjonen fra flyplassen for å sikre at de visste at vi fremdeles skulle komme og at det ikke var noen problemer. Jeg ble forsikret om at alt var bra med villa-reservasjonen vår med to soverom, noe som delvis var sant.

(Foto av Summer Hull / The Points Guy)

Da jeg kom, fikk jeg beskjed om at det var et lite problem og ble spurt om vi kunne bytte villa neste dag (av vårt to-netters opphold), for som jeg kunne ha en resortkreditt på flere hundre dollar. Jeg glemmer det nøyaktige beløpet, men det var i området $ 300 til $ 400. Normalt ville det være et enkelt ja, men vi hadde allerede mistet en hel dag på Kauai.Å si ja ville bety at vi ikke hadde plass fra kl. 11 til 16 neste dag (som er lurtid), og at vi bokstavelig talt hadde åtte masser av klesvask fordi jeg hadde vært på veien i to uker.

Så vi avviste det normalt veldig rettferdige tilbudet, som utløste minst 20 minutter med tastaturtyping i resepsjonen. Det høres ikke så mye ut, men ved midnatt med en 3-åring, en 9-åring, to besteforeldre og meg … føltes det lenge. Når det er sagt, personalet var snill og unnskyldende, og snart var vi på vei til vårt to-roms paradis.

Rom

Dette kan virke som et rart sted å starte, men å se den dobbelstablede vaskemaskinen og tørketrommelen i denne suiten med to soverom var som å se vann i en ørken. Vi var omtrent halvveis i vår tre ukers tur, og, oh gutt, hadde vi noen skitne klær. Vi brydde oss ikke om at det var etter midnatt, tøyet startet umiddelbart og det stoppet knapt før vi sjekket ut noen dager senere med 100% rent tøy for å få oss gjennom resten av reisen.

I i tillegg til vaskemaskin og tørketrommel, var det andre ting du kunne like med denne suiten.

(Foto av Summer Hull / The Points Guy)

1-roms siden av suiten hadde et velutstyrt fullt utstyrt kjøkken med gryter, panner, kjøkkenutstyr osv., i tilfelle du ønsket å lage mat. For å få deg til å rulle var det også gratis oppvaskmiddel, vaskemiddel, oppvaskhåndklær og alle forsyninger for å lage kaffe.

Det var også en god stue med sofa, salongbord, TV og balkong med utsikt. Det er lett å se hvordan en familie kan ha det komfortabelt her for et lengre opphold.

(Photo by Summer Hull / The Points Guy)

Det store badet inneholdt en dusjkabinett, et separat, lite rom for toalettet, et dobbelt forfengelighet og badekar med de litt merkelige, men relativt vanlige skodder som kan åpnes eller lukkes på soverommet.

(Foto av Summer Hull / The Points Guy)

King bed var, som forventet, himmelsk. Med en så sen ankomst elsket jeg hvor godt blendingsgardinene fungerte dagen etter!

På studiosiden av enheten var ting naturlig koseligere, men gjort i samme stil som det ene soverommet. Kjøkkendelen var mye mindre, men hadde fremdeles et lite kjøleskap, en kokeplate, oppvaskmaskin og mikrobølgeovn.

(Foto av Jessica Puckett / The Points Guy)

De som håpet på en separat dusj og badekar hadde flaks – og de rare skodder som åpnes fra badekaret til soverommet var der også.

For å sove eller slappe av var det en queen size-seng og en uttrekkbar sofa.

Det var balkong, som var den perfekte rammen for å nyte utsikten og en kopp hawaiisk kaffe først om morgenen.

(Foto av Summer Hull / The Points Guy)

Det var en luksus å ha all den plassen, men det fungerte fantastisk for gruppen vår.

Min favorittfasiliteter. (Foto av Jessica Puckett / The Points Guy)

Mat og drikke

Westin hadde en restaurant, Nanea, en grep and-go butikk og en bassengbar med små biter, Wailele Bar. Vi liker å bruke Marriott Platinum-statusen min til å utsette frokostkostnadene og fant at de inkluderte tilbudene her var på den svake siden (spesielt i forhold til frokosttungvekterne vi allerede hadde hatt glede av på denne turen).

Søndag , det er en stor brunsjbuffé i Nanea, så den dagen får Platinum Marriott-statusen deg to bakverk, to yoghurt og to drinker fra grab-and-go-butikken. Dette kan faktisk ha vært bra tidligere på dagen, men mot slutten av frokostrammen var bakverkene ikke på sitt beste.

(Foto av Summer Hull / The Points Guy)

De andre ukedagene får Marriott Platinum-kortinnehavere en kontinental frokost i restauranten Nanea (som vist nedenfor, $ 14 uten frokostfordel), som følger bokstaven i programmet, men ikke mer. Maten og servicen var helt akseptabelt, men det var en av de «gratis» frokostene som ender med å være alt annet enn gratis. Siden barna ikke var dekket, må du legge til tips, og noen vil kanskje oppgradere til buffeen osv. . (Selv om det ser ut til at barn 3 og under burde ha vært gratis.)

Når vi snakker om frokostbuffeen, se på det. Prisene er normalt $ 26 for voksne og $ 13 for barn i alderen 4 til 11. Søndagsbrunchprisene er høyere.

(P hoto av Summer Hull / The Points Guy)
(Foto av Summer Hull / The Points Guy)

Men hvis du avstår fra rengjøring for dagen, får du en gratis billett til frokostbuffeen.

Jeg har for mange spisefavoritter i Hanalei til å spise på hotellet, bortsett fra til frokost. Imidlertid, på forrige tur til The Westin Princeville, spiste en TPG-medarbeider lunsj på Nanea og elsket ahi tunfiskstikke nachos med wasabisaus. Til middag likte hun dagens fangst, en fast hawaiisk sik og stekt kylling med Huli-Huli-saus.

(Foto av Jessica Puckett / The Points Guy)

Hvis du vil bruke en av de mange grillene som ligger rundt eiendommen, så plukker du opp litt kjøtt i gripe- og -go store kan forenkle prosessen.

Fasiliteter

Med så mye plass føles Westin Princeville-eiendommen stille og fredelig selv med flere hundre enheter.

(Foto av Summer Hull / The Points Guy)

Anlegget har fire bassenger og to boblebad: to-trinns hovedbasseng, et basseng for barn med vannsklie, Malie stupebasseng og Na Pali stupebasseng.

Dette vannsklie- og lekeområdet for barna var rett og slett perfekt for r min nesten 4-åring. Hun kunne håndtere lysbildet alene, men lysbildet klarte også å holde oppmerksomheten til 9-åringen min i det minste en stund. Og det var skygge.

Merk at vanndypet er veldig grunt, så det er lett å flå et kne eller bakside hvis du ikke er forsiktig.

(Foto av Summer Hull / The Points Guy)

«Malie» betyr «stille» eller «avslappende» på hawaiisk, og denne rolige perlen til et basseng med boblebad i nærheten er litt utenfor banket sti og kan være et roligere reisemål enn de viktigste feriestedbassengene.

(Foto av Jessica Puckett / The Points Guy)

Fordi Westin Princeville ligger på en klippe med utsikt det glitrende Stillehavet, har det ikke direkte tilgang til stranden. Selv om Princeville Resort ikke lenger er i Marriott-programmet, kan Westin-gjester fortsatt bruke stranden. Dette gir ikke tilgang til bassenget, men gir deg noen rabatter på Princeville Resort, gratis betjent parkering og tilgang til stranden – som er mitt favorittsted for solnedgang hvor som helst.

(Foto av Summer Hull / The Points Guy)

Å ta seg til stranden tar omtrent 10 minutter med bil, eller du kan også ta Westins gratis transport. (Ta med håndklær fra Westin.) En annen ide, hvis du vil ha en full bassengdag på Princeville Resort, er å kjøpe et feriestedagskort. Prisene når vi sjekket var $ 40 per person; barn 5 og under er gratis. Du kan også bestille en cabana for $ 250, som inkluderer cabana og opptak for opptil fire personer.

Tilbake på Westin er det en barneklubb, selv om vi ikke hadde tid til å prøve det på vårt besøk. Merk også at parkering er $ 18 til $ 20 per dag, avhengig av om du selv- eller betjentparkerer. Parkeringsplassene blir ganske fulle om kveldene, så du kan ikke parkere nær enheten din hvis du kommer tilbake sent.

Det er daglige aktiviteter på Westin Princeville, som fôring av fisk, læring av tradisjonelle hawaiiske dansetrinn osv. Vi hadde en full agenda utenfor feriestedet, så den eneste aktiviteten vi gjorde utenfor svømming var mating av fisk i morgen i nærheten av restauranten.

Om morgenen matet vi fisken ved Westin Princeville. (Foto av Summer Hull / The Points Guy)

Samlet inntrykk

Westin Princeville Ocean Resort Villas var akkurat det vi trengte, akkurat der vi ønsket å være. Det er ikke super fancy, men det er absolutt ikke bare bein. Bassengene var fine, spesielt for aldersgruppen førskole. Å ha en vaskemaskin og tørketrommel på rommet var flott, og hvis vi hadde blitt lenger, kunne jeg se kjøkkenet være like nyttig. Men for meg, hvor du bor på nordkysten av Kauai, betyr det ikke så mye som bare å være der og nyte barberingsisen, boogie boarding i Hanalei Bay, ta en Mai Tai på Tahiti Nui, vandre og stoppe for å nyte regnbuer.

Hanalei Bay (Foto av Summer Hull / The Points Guy)

Hvis du tjener eller bruker poeng på Westin Princeville Resort bidrar til å gjøre den drømmen til virkelighet, så bestill den nå og ikke se tilbake. Hvis du trenger å tjene flere Marriott Bonvoy-poeng for å få denne reisen til å skje, er det noen alternativer for å komme deg i gang.

Utvalgt bilde av forfatter, ytterligere rapportering av Jessica Puckett.

Marriott Bonvoy Brilliant ™ American Express®-kort

Tjen 75.000 bonuspoeng etter at du har brukt $ 3000 i kjøp på det nye kortet ditt i første 3 månedene. Bortsett fra velkomsttilbudet, vil du tjene opp til $ 300 i uttalelseskreditter hvert år og 1 gratis natt (verdt opptil 50 000 poeng) hvert år etter kortholderdagen. Vilkår gjelder.

Søk nå

Flere ting å vite

• Tjen 75 000 bonuspoeng fra Marriott Bonvoy etter at du har brukt den nye Kort for å gjøre $ 3000 i kjøp i løpet av de første tre månedene.
  • Nyt opptil $ 300 i utbetalingskreditter hvert år med kortmedlemskap for kvalifiserte kjøp på deltagende Marriott Bonvoy-hoteller.
  • Tjen 6 Marriott Bonvoy-poeng for hver dollar med kvalifiserte kjøp på deltakende Marriott Bonvoy Hotels. 3 poeng på amerikanske restauranter og på fly bestilt direkte med flyselskaper. 2 poeng på alle andre kvalifiserte kjøp.
  • Motta 1 gratis nattpris hvert år etter kortet ditt jubileum. Prisen kan brukes for en natt (innløsningsnivå på eller under 50 000 Marriott Bonvoy-poeng) på et hotell som deltar. Enkelte varme els har ferieavgift.
  • Nyt ubegrenset loungebesøk når du registrerer deg for Priority Pass ™ Velg medlemskap.
  • Ingen utenlandske transaksjonsgebyrer.
  • 450 $ årlig avgift.

Ikke relevant

Anbefalt kreditt
Utmerket / bra

Vilkår og begrensninger gjelder.Se priser & avgifter.

godkjent av noen av disse enhetene.

Ansvarsfraskrivelse: Svarene nedenfor er ikke gitt eller bestilt av bankannonsøren. Svarene har ikke blitt gjennomgått, godkjent eller på annen måte godkjent av bankannonsøren. Det er ikke bankannonsørens ansvar å sikre at alle innlegg og / eller spørsmål blir besvart.